Translate

sreda, 15. september 2010

Zelenjavna lazanja

Zelenjavno lazanjo sem prvič jedla ob neplaniranem izletu na obalo za časa študija. Jed mi je bila tako všeč, da sem prisegla, da jo naredim tudi sama doma. No, da povem, koliko časa je od takrat preteklo... Bila sem tretji letnik faksa - torej, leta 2006 (uff, štiri leta!). Ampak! Jasmina drži obljubo! Pa četudi leta kasneje! ;)

Odločila sem se za združitev večih receptov. Pod ključnimi besedami je tudi 'testenine', ker sem jih tokrat dodala. Zakaj, razložim kasneje.

Nekaj časa nazaj sem namreč našla recept, kjer je predlog, da namesto testenin uporabimo bučke. Lahko navadne bučke, lahko jajčevce, lahko pa tudi oboje. Tokrat sem imela na zalogi samo jajčevec - enega, zato mi je ravno malo zmanjkalo. Ampak ni predstavljalo nekega problema. Med samo pripravo sem zakuhala zraven še nekaj malega testenin za dopolnitev. In, ne, to verjetno že veste, da niso potrebne ravno tiste široke za lazanjo. Lahko so katere koli - od polžkov, peresnikov, širših rezancev, itd.

Torej, takole je šlo...

Potrebovala sem:
  • 1 jajčevec srednje velikosti
  • mešanico zelenjave (po lastni izbiri in lastnem okusu, tudi količina - jaz sem imela stročji fižol, cvetačo, krompir, korenček,...)
  • paradižnik (po okusu - moja izbira je bil že prej pečen paradižnik v kombinaciji s papriko, feferoni, čebulo in česnom ter, seveda, zelišči)
  • testenine (jaz sem potrebovala približno 6 gnezdecev širših rezancev)
  • bešamel (sestavine malce naprej)
Na samem začetku sem pripravila vse potrebno. V slano vodo sem dala kuhat zelenjavo, v drugo posodo pa sem v vodo dodala olivno olje in sol ter tam skuhala testenine. Med samim kuhanjem sem oprala jajčevec in ga narezala na vzdolžne plošče srednje debeline. Te solim in jih pustim stati približno 15 minut. Po pretečenem času jih s papirnato brisačko popivnam (sol je namreč tudi tu poskrbela, da jajčevec odda vodo) in jih na hitro popečem na žaru na obeh straneh. Nato jih odložim na krožnik, kjer jih pustim, da se ohladijo. V tem času je skuhana tudi zelenjava in testenine (oboje, seveda, odcedim in jih pustim, da se ohladijo), zato mi ostane le še priprava bešamela.
---------------------------
BEŠAMEL:
  • 1,2 do 1,5 l mleka
  • 100g ostre moke
  • 100g masla (ali margarine)
  • 50g naribanega parmezana ali katerega drugega sira (moja izbira je bil na drobno nariban Ementaler)
  • sol, poper, muškatni orešček, 2 žlički vegete
Na maslu ali margarini, ko se na ognju stopi, zelo na hitro prepražim moko (najbolje, da takoj ko rahlo (!) spremeni barvo). Med stalnim mešanjem dodajam mleko. Nato dodam sol, poper, muškatni orešček, vegeto ter mešam naprej. Tu malenkost dlje traja, ker je potrebno, da se mešanica dovolj zgosti. Gosta naj bi bila malo manj od kuhanega pudinga. Čisto na koncu dodam še nariban sir in zmešam toliko, da se stopi.
--------------------------
V pekač (sama sem izbrala glinenega) najprej dam del bešamela. V njega naložim nekaj jajčevcev. Ker sem jih sama imela premalo, sem tu dodala še nekaj malega prej omenjenih testenin. Na to sem dodala pečen paradižnik (omakco) in kuhano zelenjavo. Ker je bešamela še kar nekaj, sem se odločila, da ga polijem že po zelenjavi, da lepo drži skupaj. Nato pa dodam še preostale jajčevce in testenine ter prelijem s preostalim bešamelom.

Seveda, če imate več sestavin (polnila in testenin ali jajčevcev), lahko naredite več plasti. Pomembno je, da vse skupaj zaključite z bešamelom in da tega prelijete preden daste naslednjo plast testenin oz. jajčevcev.

Pečico vnaprej segrejem na 200 stopinj Celzija in lazanjo pečem približno 30 minut.

**Sedaj pa pozor (!! tudi meni !!)! >>> Ko je lazanja pečena in jo vzamemo iz pečice, je priporočljivo, da jo pustimo nekaj časa stati na sobni temperaturi. Vsaj toliko, da se bešamel malce strdi. Tako boste namreč imeli manj problemov s prestavljanjem kosov na krožnik pa še vse skupaj bo bolj držalo skupaj. Ko je še topel, namreč, še vedno teče. Ne pozabimo namreč, da se v originalu lazanja servira kar v pekaču, v katerem se peče. Če pa tega nimamo doma, je pač zadevo potrebno servirati drugače.

Jaz osebno, priznam, vedno pozabim. :/

Ampak! Dober tek! Dobra pa je!! :)

** Druga slika je posledica tega, da sem jo servirala prehitro in je malce teklo... :/

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...