Translate

ponedeljek, 9. avgust 2010

Vložene paprike polnjene z zeljem

Pred nekaj leti sem pri eni izmed tet prvič poskusila polnjene paprike z zeljem. Zadeva mi je bila tako zelo všeč, da sem se odločila, da jih poskusim narediti tudi sama. In ker je pripravek zelo primeren tudi za ozimnico, sem jo dodala kar pod to oznako.

Recept sem povzela bolj ali manj po knjigi, ki sem jo nekje na začetku poletja opazila med časopisi in sem jo enostavno morala kupiti - Mala srbska kuharica iz te zbirke. Ker so količine subjektivna in relativna zadeva, bom pisala samo v razmerjih, zraven pa bom podala primere.

  • glave zelja
  • paprike - rumene
  • kis za vlaganje
  • sol
  • sladkor
  • črn poper v zrnju
  • kumina (cela ali mleta)
  • voda
Razmerja (po receptu v knjigi):
  • zelje : paprike >> 2 : 1
  • paprike : voda >> 1 : 1
  • voda : kis >> 1 : 0,5
  • voda : zrna popra >> 1l : 10 zrn
  • zelje : sladkor : sol >> 2kg : 60g : 2 žlički
  • kumina >> po vašem okusu
Glave zelja najprej naribamo, zatem jih nasolimo, nasladkamo, z mamo sva tu dodali še kumino po okusu (ker je pač že nekaj časa navada, da se da na zelje). Dobro premešamo in pustimo zmes stati dve uri, da počije in vse skupaj vpije.


Medtem zmešamo vodo, kis in zrna popra. To zmes na hitro prevremo, zatem pa pustimo, da se ohladi.

Tako imamo dovolj časa, da očistimo paprike (jaz temu pravim kar, da odstranim pokrovčke - pecelj in semena) in jih pripravimo na polnjenje. Po pretečenih 2 urah paprike napolnimo z zeljem in jih naložimo v kozarce. Moja teta, npr., ima navado, da jih raje naloži vse skupaj v eno veliko vedro, ki je namenjeno vlaganju, vse skupaj zalije z vodo in obteži kot bi dala kisati samo zelje. Zelje pa, seveda, že prej nasoli - preden ga polni v papriko. Ko paprike naložim v kozarce, le-te zalijem z mešanico voda-kis-poper ter kozarce zaprem. Če je vse skupaj še malo toplo, priporočam, da se jih zavije v neko blago in jih tako pustimo do naslednjega dne, da se počasi ohladi. Takrat lahko mešanico spravimo.


Kako je paprika uspela, sporočim pozimi. Uff, komaj čakam... :) :) :)

1 komentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...